Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijk huwelijk

  1-7-2005 15:39:27
Wij trouwen niet voor de kerk maar wvragen ons af of het mogelijk is om een burgelijk huwelijk toch een beetje aangenamer te maken zodat we niet op 10 minuten buiten zijn uit het gemeentehuis.
Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel ook voorbeeldjes van boekjes of teksten die in het gemeentehuis kunnen gebruikt worden?
Alvast bedankt

Wendy

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1013


Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik1-7-2005 16:09:51

hoi Wendy

Wij trouwen ook enkel in het gemeentehuis en hebben aan de bevoegde ambtenaar gevraagd of het okee was als we er een persoonlijk tintje aan geven (sommige besturen laten dat naar het schijnt niet toe). Zo hebben we ook een bruidskindje dat de ringen komt brengen, lezen we een tekstje (een soort van trouwbelofte) voor en zal er muziek zijn. Echt met boekjes werken we niet omdat de burgemeester het uiteindelijk ook niet té lang wou laten duren. Ik ga nu wel nog vragen of ik dan ook door mijn pa naar voor geleid kan worden enzo om het echt een beetj traditioneel te houden! Wij trouwen niet voor de kerk omdat we niet gedoopt zijn.

Veel succes ermee!
Gaelle
nog 77 dagen!



Els
7-5-2005
 Meld misbruik1-7-2005 16:45:34

Hallo Wendy,
Ik denk dat je dat best eens gaat navragen in de gemeente. Je moet er immers rekening mee houden dat de volgende trouwers (indien er zijn) dan niet te vroeg mogen komen. Bij ons was er nog een kleine receptie voorzien door de gemeente zelf, zonder dat wij dit verwacht hadden. Dat was wel leuk. Alles in heeft het dan toch 30-45 minuten geduurd.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Els



Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik1-7-2005 16:51:18

Hallo,
Wij zijn gisteren aangifte gaan doen van ons huwelijk in het gemeentehuis. Ik was blij verrast toen de dame aan de balie ons een briefje gaf met de contactgegevens (ook GSM) van de burgemeester, en ons vertelde dat hij graag had dat we op voorhand eens een afspraak met hem maakten, zodat hij ons kan leren kennen en de plechtigheid een persoonlijk tintje kan geven. Dit is geheel vrijblijvend, maar ik vond het alleszins heel leuk en wij gaan het zeker doen!
Groetjes,
Barbara



Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik2-7-2005 20:33:55

Kies zelf muziek. Meestal laten ze of kan er toch 3 maal muziek gespeeld worden: binnenkomen, tijdens het tekenen vd akten door koppel, getuigen en burgemeester en bij het buitengaan. Je kan dus je eigen liedjes op cd afgeven aan de ambtenaar en vragen die te spelen wanneer je wil. Achteraf kan je, je cd wel terughalen. Ik heb zelf reeds vele huwelijken begeleid als ambtenaar en werd er veel muziek zelf gekozen anders gebruikten we klassieke muziek.

Groetjes
Kelly
10.09.05


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...