Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe nodig je mensen uit om plaats te nemen aan tafel?

  13-4-2005 18:04:06
Dag allemaal! Wij zijn eigenlijk nog op zoek naar een leuke manier om de gasten van het avondfeest naar hun tafel te laten gaan na de receptie. Geven jullie de tafels soms een naam? Of kan het ook nog op andere leuke manieren? En leggen jullie tijdens het avondfeest ook nog iets op elke tafel zoals een wegwerpfototoestelletje of een blad om iets op te noteren? Of wordt dit niet meer zoveel gedaan?

Groetjes
Kathleen

kathleen
9-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 814


bruid
26-8-2006
 Meld misbruik13-4-2005 19:40:12

Hoi Kathleen,

Je kan de tafels namen geven van landen, steden, voetballers, wielrenners, dieren, ... Als het iets met jullie zelf te maken heeft, is het erg leuk! In vele feestzalen roept men de namen af van de mensen en wordt hen per tafel aangewezen waar ze moeten zitten.
Fototoestelltjes wordt veel gedaan, maar je houdt er best wel rekening mee dat het van de aard van je familie afhangt of die gaan gebruikt worden of niet (bij mijn nicht bleven ze nagenoeg onaangeroerd en das wel jammer want het kost wel wat)
Je kan ook een gastenboek kopen en iedereen bij aankomst daarin iets laten schrijven.
Het zijn maar een paar ideetjes.

Veel succes ermee!

Groetjes,
Tinne
26.08.2006



nele
20-5-2006
 Meld misbruik13-4-2005 19:40:49

hey kathleen,
wij gaan misschien werken met foto's om de tafels in te delen, waarschijnlijk vernoemen we ze naar verschillende steden in ethiopia waar we geweest zijn want daar zijn we ons hart verloren. Zelf kiezen we er niet voor om fototoestelletjes op tafel te zetten, want uiteindelijk krijg je dan ook heel veel dezelfde foto's. Aan de ingang of ergens op tafel leggen we wel een zelfgemaakt gastenboek waar iedereen die wil iets in kan noteren. En voor de rest gaan we zoveel mogelijk genieten.



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-4-2005 21:23:43

Hallo,

Ik zou dat niet doen met die fototoestelletjes. Mijn nicht had dit ook gedaan en het resultaat was dat de gasten veel foto's van het koppel genomen hadden.



Mieke
2-7-2005
 Meld misbruik13-4-2005 22:15:51

Hoi kathleen,
Wij gaan waarschijnlijk kaartjes maken van de liefde is.. prentjes. Met daaronder telkens een titel van een favoriet lied van ons beide. De mensen krijgen dan bij het binnenkomen een kaartje met lied en prent. Als de mensen aan de tafel moeten, speelt de dj. het lied en de mensen met dat lied kunnen dan naar hun tafel gaan. Op de tafel plaatsen we ook die prent van Liefde is..
Ps: ben nog wel steeds op zoek naar een liefde is.. kalender of prenten.

Veel plezier met de voorbereiding!!

Mieke en Yves
2 juli



cindy
10-6-2006
 Meld misbruik14-4-2005 7:13:31

Hallo iedereen,
weet je wat ik ook leuk vin ik heb het eens op het feest van men nicht gezien. elke tafel had zijn nummer van liedje. en als ze dan beginnen met de afroeping dan zeggen ze bv

tafel 1 met het liedje titanic
tafel 2 met het liedje hallo hallo :) ik zeg maar iets he.

of met een thema werken. bv allemaal liedjes over water of liefde


grts 10.06.2006



leen
4-6-2005
 Meld misbruik14-4-2005 15:25:46

Dag Kathleen!!

Het idee met de fototoestelletjes doen wij ook, naar ons idee om sfeerbeelden t hebben van het feest zelf. We kregen wel de tip van een vriendin om geen toestelletjes te nemen waar te veel foto s kunnen genomen mee worden! Op den duur krijg je heel dwaze foto s e die moet je uiteindelijk ook betalen!
Vrienden van ons werkten met kinderfoto s van het koppel om zo de tafels aan te wijzen!

Veel succes verder!!
Bjorn en Leen
xxx



Sofie
7-5-2005
 Meld misbruik14-4-2005 17:35:44

Hoi Kathleen,

Wij gaan onze tafels namen van landen geven. Wij reizen heel graag en hebben dat ook al veel gedaan, dus leek het ons leuk om de landen te nemen waar wij al geweest zijn. Op de menu's staat dan een foto van ons met de naam van het land en het jaartal dat wij daar geweest zijn.

Het is altijd wel leuk om de tafelafroeping te personaliseren. Misschien hebben jullie wel een hobby die hiervoor geschikt is?

Groetjes en veel succes,

Sofie
(nog 23 dagen)




annelies
8-7-2005
 Meld misbruik14-4-2005 19:53:24

hey leen,

hoe zat dat precies met die kinderfoto's? hoe werd dat dan afgeroepen en zo?
Lijkt me wel leuk!

groetjes, annelies



An
13-8-2005
 Meld misbruik15-4-2005 17:45:53

Hoi..
Een vriendin van mij had met kleuren gewerkt.. bij het binnenkomen kreeg iedereen zijn naam in een bepaalde kleur, die kleur was dan ook op te tafel aangebracht.. je moet er dan wel op letten dat de kleuren verschillend genoeg zijn.
Bij een collega kregen we bij het binnenkomen een nummer. Toen we gevraagd waren om naar de zaal te gaan moesten we gewoon ons tafelnummer zoeken.
Bij een andere collega werd er tafel per tafel afgeroepen (vb.collega's hem, familie haar, en de losse mensen werden bij naam genoemd)... dit duurde natuurlijk wel langer.
Wij gaan waarschijnlijk voor het tafelnr-systeem kiezen, t was gemakkelijk en snel... met afroepen zou het anders veel te lang duren... We zullen nog wel zien.
Veel succes!
Groetjes,
An



inga
4-3-2005
 Meld misbruik16-4-2005 10:51:46

wij hadden gewerkt met postkaarten van tropische vissen. die stonden op de tafel en bij het binnenkomen kregen de gasten een kaartje met de naam van de vis op.
de fototoestelletjes hadden wij ook op de tafels gelegt. men trekt inderdaad veel dezelfde foto's maar wij hebben dat goedkoop opgelost. enkel de ontwikkeling betalen 3.10 per toestelletje en via de negatieven dan de foto's laten maken dat ge nog wilt. veel gasten hadden zelf hun digitaal toestel mee waar al veel foto's van gemaakt waren.



inga
4-3-2005
 Meld misbruik16-4-2005 10:52:53

voor een gastenboek had ik ook iets anders voorzien. kleine gekleurde blaadjes en envlopjes die men dan in een grote vaas kon gooien. nadien heb ik ze i een boek gekleefd.



sofie
18-2-2006
 Meld misbruik18-4-2005 14:15:51

Wij hadden graag aan elke gast een puzzelstukje gegeven die dan samen met de tafelgenoten een puzzel vormen. We zijn er nog niet uit hoe dit concreet te doen. Zou toch duidelijke puzzels moeten vinden, dat iedereen niet té lang moet zoeken. De meeste mensen weten wel al ongeveer bij wie ze gaan zitten natuurlijk (familie enzo). Als iemand me hierover nog ideetjes kan uitwisselen, graag!

wat betreft die landen... vrienden van ons hadden dat ook gedaan en je kreeg bij het binnenkomen dna allemaal een vlagje van het land van je tafel. Wel leuk en ook even zoekwerk!

groetjes,

sofie

email: sofie.callaerts@telenet.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...